De ‘Beter in je vel-lijn’ – Directe psychische hulp voor uw medewerkers

Bij PSION begrijpen we dat de drempel om hulp te zoeken voor psychische klachten vaak hoog is. Daarom hebben wij  de ‘Beter in je vel-lijn’ in het leven geroepen!

Wat is de ‘Beter in je vel-lijn’?

Deze speciale hulplijn biedt uw medewerkers snelle en anoniem directe ondersteuning, praktische tips of deskundig advies van een psycholoog, waardoor de drempel om hulp te zoeken verlaagt en het probleem behapbaar blijft.

Hoe werkt deze hulplijn?

Met de ‘Beter in je vel-lijn’ stellen wij uw medewerkers in staat om snel en gemakkelijk hulp te krijgen wanneer ze het nodig hebben. Als werkgever ontvangt u een speciaal telefoonnummer van PSION dat u vervolgens beschikbaar stelt aan uw medewerkers. Vervolgens kunnen ze dit nummer volledig anoniem bellen en zelf de regie houden over hun hulpvraag. Daarnaast bieden we de mogelijkheid om buiten kantoortijden een terugbelverzoek achter te laten via de “bel-mij-link”. Op de eerstvolgende werkdag neemt één van onze ervaren professionals contact op met de medewerker om direct ondersteuning te bieden.

Extra hulp van een psycholoog

Onze psychologen zijn allemaal gediplomeerde professionals met de kennis en vaardigheden om de meeste mensen in één of twee gesprekken verder te helpen. Ze kunnen snel signaleren wanneer extra hulp nodig is en zullen in overleg met de medewerker en werkgever een individueel begeleidingstraject opzetten.

Psychische hulp voor uw medewerkers

Wilt u uw medewerkers de mogelijkheid bieden om gebruik te maken van de ‘Beter in je vel-lijn’? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie. Wij regelen het aansluiten op de ‘Beter in je vel-lijn’ direct voor u, zodat uw medewerkers snel de ondersteuning kunnen krijgen die ze nodig hebben .

Positieve ervaringen

De speciale hulplijn heeft al vele positieve ervaringen opgeleverd, zowel van gebruikers als van onze professionals. Het verlaagt de drempel om hulp te zoeken, waardoor medewerkers sneller de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben. Dit helpt niet alleen uw medewerkers, maar zorgt er ook voor dat de kosten voor u als werkgever laag blijven. Medewerkers waarderen het zeer dat ze zelf regie kunnen nemen over hun welzijn en zien de ‘Beter in je vel-lijn’ als een waardevolle secundaire arbeidsvoorwaarde.

Direct regelen

Wilt u uw medewerkers de mogelijkheid bieden om de ‘Beter in je vel-lijn’ te bellen? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie. Het aansluiten op de ‘Beter in je vel-lijn’ kunnen wij direct voor u regelen.